Een bijeenkomst organiseren in Amsterdam

Als u de organisatie voor een bijeenkomst in Amsterdam op zich neemt, wilt u dat u op de dag van uw bijeenkomst alle organisatie goed heeft voorbereid en rustig uw gasten kunt ontvangen. Die voorbereiding bestaat onder andere uit het vinden van een geschikte bijeenkomst locatie in Amsterdam en het inplannen van uw programma op de juiste datums.

Hiernaast is deelnemersregistratie, marketing en communicatie een tijdrovend en belangrijk onderdeel van uw voorbereiding. Steeds meer organisatoren organiseren hun bijeenkomst online op het internet. U kunt dan uw uitnodigingen, betalingen en berichten naar deelnemers in een aantal klikken uitvoeren. Zo wint u veel efficientie.

Aanmelder.nl is een webproduct dat zorgt dat u zelf online uw deelnemersregistratie en marketing kunt uitvoeren.

bijeenkomst inschrijven in Amsterdam

Leveranciers inschakelen voor bijeenkomst in Amsterdam

Bij een groot evenement zoals een bijeenkomst kan het nuttig zijn om voor de dag zelf leveranciers uit Amsterdam in te schakelen. Houd hierbij rekening met het volgende:

* Vraag referenties van leveranciers en check deze.

* Bezoek beurzen, lees (vak)tijdschriften en zoek op internet.

* Maak afspraken voor oriëntatiegesprekken met leveranciers.

* Vraag verschillende offertes aan

* Stel een contract op en vraag naar leveringsvoorwaarden.

* Stel een begroting op.

Leveranciers inschakelen voor bijeenkomst in Amsterdam online opstellen >

draaiboek bijeenkomst

Draaiboek samenstellen voor bijeenkomst in Amsterdam

* Stel een draaiboek samen waarin je per kolom opneemt:

* tijd, plaats in Amsterdam, activiteit/programmaonderdeel, verantwoordelijke voor dat onderdeel en/of betrokken leverancier. Houd ruimte voor aantekeningen.

* Stel een lijst op met alle mensen die meewerken aan het evenement, vermeld hierbij de telefoonnummers en stuur die naar alle medewerkers

* Houd tenminste een keer een operationele vergadering waarbij het organisatieteam en alle leveranciers aanwezig zijn.

Draaiboek samenstellen voor bijeenkomst in Amsterdam online opstellen >

uitnodiging bijeenkomst

Bedankje voor uw bijeenkomst

Na afloop van uw bijeenkomst in Amsterdam is het attend om de communicatie met deelnemers warm te houden. De volgende presentjes kunnen hierbij helpen:

* Stuur bedankbrieven aan sprekers, artiesten, leveranciers, etc

* Stuur een herinnering aan de gasten (bijvoorbeeld een foto-impressie van het evenement)

* Stel een persbericht op en stuur dat naar (lokale) redacties van verschillende media.

* Werk het draaiboek bij voor een volgende keer

* Maak een financieel eindverslag

* Maak een verslag van het evenement voor het personeelsblad of de externe nieuwsbrief.

Bedankje voor uw bijeenkomst online opstellen >

bijeenkomst organiseren

Uitnodigen invites uitnodiging

Als u een bijeenkomst organiseert dan wilt u waarschijnlijk ook een heel aantal deelnemers uitnodigen, bijvoorbeeld uit Amsterdam. Met aanmelder.nl kunt u eenvoudig e-mail uitnodigingen sturen via de email. Deze e-mail invites komen in de mail van uw genodigden en zijn direct zichtbaar en hoeven dus niet geopend te worden. Met deze online uitnodigingen bereikt u makkelijk en goedkoop uw doelgroep. Eigenlijk zijn het grote event mailings. Hiermee wordt eventmarketing en andere marketing voor bijeenkomst erg simpel.

De uitnodiging is een speciale HTML email waarin uw uitnodiging in Word of Powerpont direct omgezet wordt naar html mail. Deelnemers kunnen met 1 klik op uw aanmeldformulier komen of op andere online forms die u voor uw evenement gemaakt heeft. U hoeft hiervoor niet te kunnen werken met afdrukken samenvoegen of met mail merge.

Uitnodigen invites uitnodiging online opstellen >

venue in Amsterdam voor bijeenkomst

Overzichtelijke deelnemers en aanmeld database

Al uw aanmeldingen voor bijeenkomst komen op een centrale database lijst van onze server binnen. Zo hoeft u nooit meer op zoek in excel lijsten of andere deelnemerslijsten om te zien of uw gast, cursist of deelnemer aangemeld is. Omdat u op deze manier veel verwarring voorkomt kunt u direct veel besparen. Uw deelnemerslijst is ook een soort online adresboek. Een adressenlijst voor uw evenement. Sommige van de gebruikers van aanmelder.nl gebruiken deze adressen database als een CRM voor events zoals bijeenkomst. CRM applicatie voor events zijn op die manier eenvoudig te vervangen door het gebruik van aanmelder.nl

Overzichtelijke deelnemers en aanmeld database online opstellen >

deelnemersregistratie in Amsterdam

Bijeenkomst organiseren in andere steden

U kunt uw bijeenkomst natuurlijk ook in een andere stad organiseren. Denk aan: Bijeenkomst organiseren in Breda, Bijeenkomst organiseren in Apeldoorn, Bijeenkomst organiseren in Amstelveen, Bijeenkomst organiseren in Emmen, Bijeenkomst organiseren in Utrecht, Bijeenkomst organiseren in Dordrecht, Bijeenkomst organiseren in Zoetermeer, Bijeenkomst organiseren in Leiden,

Andere evenementen in Amsterdam

Amsterdam is een bruisende stad. Wellicht heeft u interesse om ook andere evenementen te organiseren in Amsterdam, zoals: Training organiseren in Amsterdam, Receptie organiseren in Amsterdam, Bruiloft organiseren in Amsterdam, Bijeenkomst organiseren in Amsterdam, Seminar organiseren in Amsterdam, Masterclass organiseren in Amsterdam, Conferentie organiseren in Amsterdam, Vrijgezellenfeest organiseren in Amsterdam,