Checklist voor receptie in Amsterdam
Voor een goede voorbereiding van uw receptie is het handig om van deze checklist gebruik te maken. Voor de samenstelling van uw receptie organisatieteam zijn de volgende voorbereiding nodig:
* Zoek mensen van verschillende afdelingen en leeftijden.
* Stel de hoofdverantwoordelijke aan.
* Stel de budgetverantwoordelijke aan
* Definieer de taken van de overige leden.
* Regel compensatie voor de leden van het team in verband met het bezoeken van een locatie, een afspraak met een cateraar, etc.
* Maak afspraken over het volbrengen van opgedragen taken.
* Stel deadlines.
Checklist voor receptie in Amsterdam online opstellen >
Uitbesteden receptie in Amsterdam
U kunt ervoor kiezen om de organisatie van uw receptie in Amsterdam uit te besteden. De volgende overwegingen spelen een rol:
* Bedenk of er intern genoeg tijd vrij te maken is om het evenement te organiseren
* Ga na of het budget het toelaat om de organisatie (van bepaalde programmaonderdelen) uit te besteden
* Onderzoek of er genoeg kennis en ervaring in huis is om het evenement zelf te organiseren
* Vraag je af of jouw bedrijf de organisatorische en financiële risico's kan dragen.
Uitbesteden receptie in Amsterdam online opstellen >
Leveranciers inschakelen voor receptie in Amsterdam
Bij een groot evenement zoals een receptie kan het nuttig zijn om voor de dag zelf leveranciers uit Amsterdam in te schakelen. Houd hierbij rekening met het volgende:
* Vraag referenties van leveranciers en check deze.
* Bezoek beurzen, lees (vak)tijdschriften en zoek op internet.
* Maak afspraken voor oriëntatiegesprekken met leveranciers.
* Vraag verschillende offertes aan
* Stel een contract op en vraag naar leveringsvoorwaarden.
* Stel een begroting op.
Leveranciers inschakelen voor receptie in Amsterdam online opstellen >
Draaiboek samenstellen voor receptie in Amsterdam
* Stel een draaiboek samen waarin je per kolom opneemt:
* tijd, plaats in Amsterdam, activiteit/programmaonderdeel, verantwoordelijke voor dat onderdeel en/of betrokken leverancier. Houd ruimte voor aantekeningen.
* Stel een lijst op met alle mensen die meewerken aan het evenement, vermeld hierbij de telefoonnummers en stuur die naar alle medewerkers
* Houd tenminste een keer een operationele vergadering waarbij het organisatieteam en alle leveranciers aanwezig zijn.
Draaiboek samenstellen voor receptie in Amsterdam online opstellen >
Bedankje voor uw receptie
Na afloop van uw receptie in Amsterdam is het attend om de communicatie met deelnemers warm te houden. De volgende presentjes kunnen hierbij helpen:
* Stuur bedankbrieven aan sprekers, artiesten, leveranciers, etc
* Stuur een herinnering aan de gasten (bijvoorbeeld een foto-impressie van het evenement)
* Stel een persbericht op en stuur dat naar (lokale) redacties van verschillende media.
* Werk het draaiboek bij voor een volgende keer
* Maak een financieel eindverslag
* Maak een verslag van het evenement voor het personeelsblad of de externe nieuwsbrief.
Bedankje voor uw receptie online opstellen >
Receptie organiseren in andere steden
U kunt uw receptie natuurlijk ook in een andere stad organiseren. Denk aan: Receptie organiseren in Amersfoort, Receptie organiseren in Zaanstad, Receptie organiseren in Avereest, Receptie organiseren in Arnhem, Receptie organiseren in Amsterdam, Receptie organiseren in Maastricht, Receptie organiseren in Ameland, Receptie organiseren in Leiden,
Andere evenementen in Amsterdam
Amsterdam is een bruisende stad. Wellicht heeft u interesse om ook andere evenementen te organiseren in Amsterdam, zoals: Meeting organiseren in Amsterdam, Klantendag organiseren in Amsterdam, Cursus organiseren in Amsterdam, Activiteit organiseren in Amsterdam, Business meeting organiseren in Amsterdam, Feest organiseren in Amsterdam, Training organiseren in Amsterdam, Discussiedag organiseren in Amsterdam,